Ännu en helg över.

Igår var det mammas och min morbrors 40årsdag.
Den började jättebra men slutade i kaos för min del.

Min morbror och två kusiner kom som jag
inte träffat på minst tio år.
Det var kul att träffa dem men det känns inte direkt som att vi är släkt.
Jag kände inte ens igen dem.
Min styvpappas släkt känns mer som min släkt.
De jag träffar i min egen släkt är farmor+man, farfar+fru
och mammas tvillingbror. Resten träffar jag max en gång om året.
Ibland går det två-tre år emellan.

Jag är den som vill hålla ihop släkten,
den som vill att vi ska umgås.
Jag sa det till en i släkten en gång
och då blev det en lite konstig reaktion enligt mig.
Hon frågade om jag inte hade några vänner.
Jo men tjena, tack för den.

Nog om det, allt var jättebra igår, vi hade jättekul.
Vi tjötade, åt, matade varandra och andra sjukt roliga saker som jag och min syster gör.
Jag råkade sparka en boll på min styvpappas kusins dotter på två år, två gånger :O
Jag har kasst bollsinne kan jag väl säga. Tur att jag inte sparkade bollen hårt :)
Pooootatiiiis är otroligt roligt men vi är bara tre pers som vet varför :)

Men. Det finns alltid ett men..
En person var otroligt tanklös igår.
Sist jag träffade personen berättade jag att jag försöker gå ner i vikt.
Att jag gör ditten och datten för att lyckas.
Igår sitter denna människan bredvid mig, tittar på min mage och säger
"nej men Therese, du har ju lagt på dig..."

Han sa det som ett skämt, halvt iaf.
Men han vet att jag tar åt mig.
Han vet att man inte säger sånt till mig.
Jag tar det inte som ett skämt.
Detta hade jag sen i huvudet resten av kvällen
och alla undrade varför jag verkade så nere.
Denna personen blev utskälld av två pers.
Hoppas han lyssnade på dem.
Jag har dock inte fått någon ursäkt och det lär jag inte få heller.
Tack så j*vla mycket för det...

Nog om det nu :P

Idag har jag badat!! Det var kallt en stund men det gick över.
Det var tyvätt bara jag och hundarna som ville bada :P
Barnen stod vid kanten och lekte med lera, men det räknas inte :P


Syster <3



Bror <3

Mamma, nybliven 40åring <3

Morbror, nybliven 40åring <3



Lillebror och vovsingarna :)

Lillebror, mamma, lillebrors två kusiner och lillebror :)

"min" vovve <3

40årspresent ;)

Det var långgrunt kan jag väl säga :P

Vovvar :)


Kommentarer:


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0